2014. február 27., csütörtök

Festett amigurumi biztonsági szemek



Amigurumik készítésekor műanyag biztonsági szemeket használok. A biztonsági szemeket rögzítésük után igen nehéz eltávolítani az adott játékfigurából, azonban fontos megjegyezni, hogy 3 éves kor alatti gyerekek és kisállatok számára készített játékokhoz még ezeket a biztonsági szemeket sem ajánlják. Ha szétnézel a plüssállataid között, akkor biztosan fogsz olyat találni, amelyiknek ilyen szemecskéi vannak.


A szemeket külföldről, postai úton szoktam beszerezni. Egyszerre nagyobb tételben rendelek, hogy olcsóbb legyen a postaköltség, ennek azonban sajnos több hátránya is van, mert nem mindig tudom előre, hogy egy év múlva éppen mire lesz szükségem.


Legutóbb olyan átlátszó szemeket is rendeltem, amelyeket festeni is lehet. Mivel nem volt ötletem, hogy mivel festhetném ki őket, így sokáig kihasználatlanul várakoztak a biztonsági szemes dobozom mélyén. Azonban miután az általában használt, fekete biztonsági szemek elfogytak és sürgősen szükségem lett volna valamire, kénytelen voltam kipróbálni a festhető szemeket is.


Számos külföldi blogban olvastam utána, hogy hogyan is kell megfesteni őket. Három pár próbaverziót készítettem három különböző színű és teljesen más fajtájú festékkel. Az egyik festékből csak piros volt, de gondoltam, egy próbát megér, legalább megtudom, hogy rajta marad-e egyáltalán száradás után a festék vagy mindent összefog. Szerencsére mindhárom szempár sikerült, így kénytelen leszek a jövőben egy gonosz, piros szempárral rendelkező amigurumit is horgolni.




Amennyire eleinte ódzkodtam a szemek festésétől, végül annyira megtetszett. Élveztem az elkészítés folyamatát is, de a legjobban az tetszik, hogy a szemek segítségével még egyedibbé, még személyesebbé tehetem vele az amigurumijaimat. Nem hiába mondják, hogy a szem a lélek tükre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése