2014. július 3., csütörtök

Horgolótűim 3.



Az előző két bejegyzésben (1, 2) a gyakran használt horgolótűimről írtam. Most pedig bemutatok pár ritka darabot is.

Férjemtől kaptam egy éles horgolótűt is, amelynek segítségével papírba és textilbe is lehet horgolni. Itt és itt megtekinthettek használatukról egy-egy videót. Egyelőre még csak a papírba horgolást tudtam kipróbálni, azt is csak sima fénymásolópapírra. Arra már rájöttem, hogy ha a papír nagyon vékony, akkor a papírt először ki kell lyukasztani a horgolótű segítségével, és csak utána lehet belehorgolni. A végeredmény szerintem szép lett, ez a technika kiválóan alkalmas lehet például meghívók vagy scrapbookok készítésekor. Textilbe horgolásnál szélek díszítésére szokták leginkább használni. Így készíthetünk egyedi konyharuhát, törölközőt, de régi ruháinkat is feldobhatjuk egy kicsit.



Manapság már egyre gyakoribbak a miniatűr horgolótűk, melyek általában készletben, igen változatos méretekben kaphatók. Sok mindenre lehet őket használni, de erre majd egy későbbi bejegyzésben visszatérek.


A világon a legkisebb, kereskedelmi forgalomban is kapható horgolótű mérete jelenleg 0,4 mm. Az éles horgolótűhöz hasonlóan ennek sem könnyű a beszerzése, de drága férjem nemrég egy ilyennel is meglepett. Irtó kicsi a horog a végén, így minden bizonnyal nagyítóra vagy lupéra lesz szükségem a horgolás közben. Már csak azt kell kitalálnom, hogy milyen fonalat vagy cérnát tudok hozzá használni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése